Evenimente

Festivalul European de Poezie și Mediu

Aflați mai multe

decembrie 9, 2020  Către  decembrie 11, 2020
Lansare de carte "Fără titlu", de Ada D'Albon

Aflați mai multe

octombrie 9, 2020  Către  octombrie 9, 2020
Terasa Kvala (Str. Loius Pasteur nr. 63), Bucuresti
Maraton editorial EIKON la Corabia

Aflați mai multe

septembrie 25, 2020  Către  septembrie 25, 2020
Parcul Central Corabia
Lansări de carte EIKON la Craiova

Aflați mai multe

februarie 28, 2020  Către  februarie 29, 2020
Teatrul National Marin Sorescu
Maraton editorial la Brașov

Aflați mai multe

februarie 19, 2020  Către  februarie 19, 2020
Librăria St.O. Iosif
Maraton editorial EIKON la Slatina

Aflați mai multe

februarie 12, 2020  Către  februarie 12, 2020
Biblioteca Judeteana Ion Minulescu
Maraton editorial EIKON la Pitești

Aflați mai multe

februarie 11, 2020  Către  februarie 11, 2020
Biblioteca Judeteana Dinicu Golescu
Lansare de carte și lectură publică

Aflați mai multe

ianuarie 31, 2020  Către  ianuarie 31, 2020
Libraria Humanitas Cismigiu
Lansare de carte EIKON la Ploiești

Aflați mai multe

ianuarie 21, 2020  Către  ianuarie 21, 2020
Facultatea de Litere si Stiinte Ploiesti
Canonul muzicii europene - Idei, Ipoteze, Imagini Măriţi imaginea

Canonul muzicii europene - Idei, Ipoteze, Imagini

978-606-711-361-7

Nou

AUTOR: Oleg GARAZ

COLECŢIA: UNIVERSITAS - Muzicologie

ANUL APARIŢIEI: 2015

ISBN: 978-606-711-361-7

NR. PAGINI: 504

FORMAT: 16x23

Mai multe detalii

60,00 lei

60,00 lei pe buc

Informații

Nume precum Bach, Beethoven și Wagner demult nu-i mai desemnează doar pe oamenii care le-au purtat. Aceste nume servesc drept semne ale apartenenței profesionale, etnice și stilistice. Descifrându-le, aflăm că Bach, Beethoven și Wagner sunt compozitori germani și reprezintă barocul, clasicismul și, respectiv, romantismul muzical. Pe de altă parte, și Mozart, Verdi, Vivaldi împreună cu Ceaikovski, Sibelius și Monteverdi sunt mai degrabă simboluri ale propriei creații, nume-blazon pentru câte un consistent „dosar” canonic al culturii muzicale europene. Este vorba chiar despre mai mult, deoarece și Bruckner, împreună cu Puccini, Skriabin, Mussorgski, Debussy, Chopin, Șostakovici, Reich, Enescu și Bartók sunt în egală măsură «icoane», dar mai ales arhetipuri ale istoriei culturale și ale conștiinței noastre colective. De asemenea, numele canonice sunt coduri de reîncărcare culturală pentru mai multe perioade istorice. În muzica artei componistice profesioniste de tradiție europeană așa funcționează deja de peste patru secole Palestrina, Salvatorul, de peste trei secole Bach, Unificatorul, și de peste două secole Beethoven, Titanul. Ca și Rodin sau Bernini, Botticelli, Rubliov sau El Greco, Shakespeare, Pușkin sau Homer, și Händel cu Mahler, Grieg, Stravinski, Britten, Mendelssohn și Schnittke participă la scrierea și rescrierea unui canon identitar al culturii universale. Toate aceste nume sunt, în ultimă instanță, genomuri ale propriilor noastre identități potențiale implicate activ în reinventarea continuă a propriei noastre umanități. (Oleg Garaz)

Recenzii

Scrieți o recenzie

Canonul muzicii europene - Idei, Ipoteze, Imagini

Canonul muzicii europene - Idei, Ipoteze, Imagini

AUTOR: Oleg GARAZ

COLECŢIA: UNIVERSITAS - Muzicologie

ANUL APARIŢIEI: 2015

ISBN: 978-606-711-361-7

NR. PAGINI: 504

FORMAT: 16x23

Scrieți o recenzie

16 alte recomandări în aceeași categorie: