Evenimente

Turneu lansare de carte "Contraste", de Maria Metco

Aflați mai multe

octombrie 3, 2018  Către  octombrie 8, 2018
Brasov, Sibiu, Bucuresti
Maraton editorial EIKON la Târgoviște

Aflați mai multe

septembrie 8, 2018  Către  septembrie 8, 2018
Salonul editorial ”Ion Heliade Rădulescu”
Lansare de carte - "Folie à Trois" la Librăria Humanitas Oradea

Aflați mai multe

iunie 27, 2018  Către  iunie 27, 2018
Librăria Humanitas Oradea
Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX Măriţi imaginea

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX

Nou

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX.Prefață de Oleg Garaz

AUTOR: Irinel Anghel
ANUL APARIŢIEI: 2018
ISBN: 978-606-711-854-4
NR. PAGINI: 302
FORMAT: 13x20

Mai multe detalii

39,00 lei

39,00 lei pe BUC

Informații

Eu nu voi stoarce niciodată lămâia. Îi mai las niște suc pentru a le oferi această plăcere și altora. Din punctul meu de vedere, această carte avea rolul de a deschide un drum nu de a-l închide. O vedeam ca pe un prim pas. O cărămidă pusă la temelia unei viitoare cercetări ample. De aici concizia ce a ajutat probabil ca această lucrare să devină material didactic. (Irinel Anghel)

Carte-ghid, carte-dicționar, carte-(mini)enciclopedie, carte-model analitic, în care ambele abordări – cea istorică și cea sistematică – relaționează într-un mod fertil, aspirând în fluviul narativ al textului și punând într-o relație organică, fapte, nume și titluri foarte diferite, asigurând o comunicare biunivocă între idei și concepte distanțate temporal, însă orientate univoc într-o direcție evolutivă comună. Textul cărții beneficiază de un solid aparat argumentativ – citate, tabele, exemple muzicale –, operat de Irinel Anghel cu un admirabil control al necesarului suficient și scoțând în evidență în primul rând ofertanța ideatică și tematică și nu în ultimul rând dârzenia și indiscutabila originalitate a școlii componistice românești. (Oleg Garaz)

   Creația muzicologică: eseuri și studii în revista Muzica a Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România: De la sonor la grafic: spiritul geometric al creației lui Anton Webern, De la Caragiale la metamuzică: opera «Revuluția» de Adrian Iorgulescu, Considerații asupra conceptului de metamuzică, O posibilă teorie a creației arhetipale, Funcția anomaliei în creația muzicală, Estetica onirică, Arta experiențială, Abordări transfrontaliere, Ce este Postumanismul? 

Premii: Premiul I la Concursul Național de Creație – ediția I, organizat de Radiodifuziunea română (1998), Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România (1998, 1999, 2002, 2004, 2014, 2017), Premiul „George Enescu” al Academiei Române (1999) Premiul „Uchimura” acordat de Institutul Internațional de Teatru (UNESCO) pentru muzica originală a spectacolului de teatru Amanții însângerați (2002), Premiu de creație la Mons, în Belgia, pentru lucrarea “Chimeres”, oferit de “Pepinieres Europeennes pour Jeunes Artistes”, Premiu de creație oferit de Fundația Siemens pentru lucrarea “Labyrinthe” pentru solist și orchestră (primă audiție, Festivalul Toamna Varșoviană 2002).

În perioada 2010-2012: director artistic al festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi. În ultimul timp activitatea ei este dedicată artei interdisciplinare, hibride, de fuziune, experiențiale, cu detente suprarealiste.

Recenzii

Notă 
Oleg Garaz 19-06-2018

O carte de căpătâi a muzicologiei românești

În opinia mea, această carte poate fi considerată pe bună dreptate un model de scriere muzicologică. Declarat drept unul de substanță istorică-stilistică, textul cărții excelează printr-o structură narativă fluentă și, important, coerentă în ceea ce privește suma necesară a argumentelor aduse ca suport al narațiunii. Fiecare etapă evolutivă - în special cele două generații avangardiste, între Aurel Stroe și Octavian Nemescu - este prezentată prin esențialul sensurilor și calităților care o caracterizeaza. Descrierile analitice sunt succinte și la obiect. Mai mult, analizele sunt structurate în imaginea unei continuități în sensul în care fiecare generație următoare preia și relevă cele nerostite de generația anterioară de compozitori. Acest tip de strategie integratoare este una din virtuțile principale ale cărții. Formularea tezei arhetipale, una determinantă în muzica românească de substanță cultă, este un important și spectaculos argument în disputarea originalității școlii componistice autohtone. O mini-bibliotecă de exemplificări muzicale de la sfârșitul cărții vine ca o ilustrare necesară a expozeului textual. Impresionează, de asemenea, absența pretenției exhaustiviste, fals-enciclopedice, ceea ce conferă întregii cărți un caracter viu, dinamic și, important, deschis pentru completări ulterioare. Cumulând toate cele afirmate mai sus, pot afirma cu toată convingerea că Irinel Anghel realmente a produs ”o carte de căpătâi a muzicologiei române” (citez aici afirmația compozitoarei Diana Rotaru).

Scrieți propria recenzie !

Scrieți o recenzie

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX.Prefață de Oleg Garaz

AUTOR: Irinel Anghel
ANUL APARIŢIEI: 2018
ISBN: 978-606-711-854-4
NR. PAGINI: 302
FORMAT: 13x20

Scrieți o recenzie

11 alte recomandări în aceeași categorie:

Clienții care au cumpărat aceasta au mai cumpărat și: