Events

Read More..

octombrie 9, 2020  To  octombrie 9, 2020
Terasa Kvala (Str. Loius Pasteur nr. 63), Bucuresti

Read More..

septembrie 25, 2020  To  septembrie 25, 2020
Parcul Central Corabia

Read More..

august 5, 2020  To  august 5, 2020
Casa TIFF Cluj-Napoca

Read More..

februarie 28, 2020  To  februarie 29, 2020
Teatrul National Marin Sorescu

Read More..

februarie 19, 2020  To  februarie 19, 2020
Librăria St.O. Iosif

Read More..

februarie 12, 2020  To  februarie 12, 2020
Biblioteca Judeteana Ion Minulescu

Read More..

februarie 11, 2020  To  februarie 11, 2020
Biblioteca Judeteana Dinicu Golescu

Read More..

ianuarie 31, 2020  To  ianuarie 31, 2020
Libraria Humanitas Cismigiu

Read More..

ianuarie 21, 2020  To  ianuarie 21, 2020
Facultatea de Litere si Stiinte Ploiesti

Read More..

ianuarie 21, 2020  To  ianuarie 21, 2020
Aula Centrului Universitar Nord
Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX View larger

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX

New

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX.Prefață de Oleg Garaz

AUTOR: Irinel Anghel
ANUL APARIŢIEI: 2018
ISBN: 978-606-711-854-4
NR. PAGINI: 302
FORMAT: 13x20

More details

39,00 lei

39,00 lei per BUC

More info

Eu nu voi stoarce niciodată lămâia. Îi mai las niște suc pentru a le oferi această plăcere și altora. Din punctul meu de vedere, această carte avea rolul de a deschide un drum nu de a-l închide. O vedeam ca pe un prim pas. O cărămidă pusă la temelia unei viitoare cercetări ample. De aici concizia ce a ajutat probabil ca această lucrare să devină material didactic. (Irinel Anghel)

Carte-ghid, carte-dicționar, carte-(mini)enciclopedie, carte-model analitic, în care ambele abordări – cea istorică și cea sistematică – relaționează într-un mod fertil, aspirând în fluviul narativ al textului și punând într-o relație organică, fapte, nume și titluri foarte diferite, asigurând o comunicare biunivocă între idei și concepte distanțate temporal, însă orientate univoc într-o direcție evolutivă comună. Textul cărții beneficiază de un solid aparat argumentativ – citate, tabele, exemple muzicale –, operat de Irinel Anghel cu un admirabil control al necesarului suficient și scoțând în evidență în primul rând ofertanța ideatică și tematică și nu în ultimul rând dârzenia și indiscutabila originalitate a școlii componistice românești. (Oleg Garaz)

   Creația muzicologică: eseuri și studii în revista Muzica a Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România: De la sonor la grafic: spiritul geometric al creației lui Anton Webern, De la Caragiale la metamuzică: opera «Revuluția» de Adrian Iorgulescu, Considerații asupra conceptului de metamuzică, O posibilă teorie a creației arhetipale, Funcția anomaliei în creația muzicală, Estetica onirică, Arta experiențială, Abordări transfrontaliere, Ce este Postumanismul? 

Premii: Premiul I la Concursul Național de Creație – ediția I, organizat de Radiodifuziunea română (1998), Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România (1998, 1999, 2002, 2004, 2014, 2017), Premiul „George Enescu” al Academiei Române (1999) Premiul „Uchimura” acordat de Institutul Internațional de Teatru (UNESCO) pentru muzica originală a spectacolului de teatru Amanții însângerați (2002), Premiu de creație la Mons, în Belgia, pentru lucrarea “Chimeres”, oferit de “Pepinieres Europeennes pour Jeunes Artistes”, Premiu de creație oferit de Fundația Siemens pentru lucrarea “Labyrinthe” pentru solist și orchestră (primă audiție, Festivalul Toamna Varșoviană 2002).

În perioada 2010-2012: director artistic al festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi. În ultimul timp activitatea ei este dedicată artei interdisciplinare, hibride, de fuziune, experiențiale, cu detente suprarealiste.

Reviews

Grade 
Oleg Garaz 06/19/2018

O carte de căpătâi a muzicologiei românești

În opinia mea, această carte poate fi considerată pe bună dreptate un model de scriere muzicologică. Declarat drept unul de substanță istorică-stilistică, textul cărții excelează printr-o structură narativă fluentă și, important, coerentă în ceea ce privește suma necesară a argumentelor aduse ca suport al narațiunii. Fiecare etapă evolutivă - în special cele două generații avangardiste, între Aurel Stroe și Octavian Nemescu - este prezentată prin esențialul sensurilor și calităților care o caracterizeaza. Descrierile analitice sunt succinte și la obiect. Mai mult, analizele sunt structurate în imaginea unei continuități în sensul în care fiecare generație următoare preia și relevă cele nerostite de generația anterioară de compozitori. Acest tip de strategie integratoare este una din virtuțile principale ale cărții. Formularea tezei arhetipale, una determinantă în muzica românească de substanță cultă, este un important și spectaculos argument în disputarea originalității școlii componistice autohtone. O mini-bibliotecă de exemplificări muzicale de la sfârșitul cărții vine ca o ilustrare necesară a expozeului textual. Impresionează, de asemenea, absența pretenției exhaustiviste, fals-enciclopedice, ceea ce conferă întregii cărți un caracter viu, dinamic și, important, deschis pentru completări ulterioare. Cumulând toate cele afirmate mai sus, pot afirma cu toată convingerea că Irinel Anghel realmente a produs ”o carte de căpătâi a muzicologiei române” (citez aici afirmația compozitoarei Diana Rotaru).

Write your review !

Write a review

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX

Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX.Prefață de Oleg Garaz

AUTOR: Irinel Anghel
ANUL APARIŢIEI: 2018
ISBN: 978-606-711-854-4
NR. PAGINI: 302
FORMAT: 13x20

Write a review

16 other products in the same category:

Customers who bought this product also bought: