Identitate
AUTOR: Mihai Mihăescu |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-716-5 |
NR. PAGINI: 110 |
FORMAT: 13x20 |
(35,00 lei buc.)
AUTOR: Thanas Medi
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0642-7
NR. PAGINI: 292
FORMAT: 13X20
TRADUCERE DIN LIMBA ALBANEZĂ: Oana Glasu
„Romanul lui Thanas Medi, Markela, al doilea care vede lumina tiparului și lumina ochilor cititorilor români, tradus tot de neobosita Oana Glasu, ambasador neoficial al literaturii albaneze în România, este o profundă, dramatică parabolă a pervertirii ființei umane sub dictaturi, în cazul dat, sub comunism. Markela, personajul obsedant de frumos al romanului, una dintre cele mai frumoase femei (de)scrise – citiți să vă convingeți – urcă pe podium alături de personaje similare din literatura lumii, de la Anna Karenina, la icoana feminină zugrăvită de Hermann Hesse, în finalul volumului Narcis și Gură-de-Aur, este condamnată, conform doctrinei marxist-leniniste, care a instituit în lume rasismul social, să-și continue viața într-un sat colectivizat din Albania comunistă, în care populația decimată, îndoctrinată, primise și asumase ideologia comunistă ca pe un păgân botez și orice abatere, reală sau imaginară, era pedepsită cu moartea, ca o blasfemie.
Suntem într-un loc imaginat și de Orwell, și de alți scriitori vigilenți ai istoriei. Thanas Medi, cu extraordinarul său talent de povestitor, reușește o psihanaliză a criminalei ideologii comuniste, care s-ar dori mai degrabă o autopsie, deși tarele imprimate violent în genom, decenii la rând, durează, dăinuie, bântuie și azi. Cititorul atent se va îngrozi de „firescul” renegării unui membru al unei familii „comuniste”, ridicat ulterior de securistul satului, pentru „marea crimă” de a se fi îndrăgostit de o fată, Markela – cea mai frumoasă fată – „dușmancă” a poporului. Omul „nou”, cea mai râvnită creatură a regimurilor criminale, experiment luciferic perfecționat de comuniști, apare în romanul lui Thanas Medi ca un monstru cu față umană, cu conștiința scindată, îmbolnăvit de frica indusă meșteșugit de regim, pe care o transferă amplificat semenilor săi, instituind teroarea permanentă. Până într-o zi, în care frumusețea copleșitoare a condamnatei Markela trezește în ființele duplicitare dragostea, sentiment îngropat de regim, odată cu viața normală...", Valentin Ajder
AUTOR: Mihai Mihăescu |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-716-5 |
NR. PAGINI: 110 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Viorel Savin
TITLU: Cinesunta – fata cu trecutul amputat
COLECȚIE: Romanele din B., volumul 4
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0903-9
NR. PAGINI: 324
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Iolanda Miculescu |
ANUL APARIŢIEI: 2018 |
ISBN: 978-606-711-783-7 |
NR. PAGINI: 180 |
FORMAT: 14.5x20.5 |
AUTOR: Matei Agachi
ANUL APARIȚIEI: 2024
ISBN: 978-606-49-1110-0
NR. PAGINI: 112
FORMAT: 13x20
Prefață de Vianu Mureșan
AUTOR: Mariana SIPOȘ COLECŢIA: ESEU ŞI CRITICĂ LITERARĂ, PROZĂ, POEZIE ANUL APARIŢIEI: 2016 NR. PAGINI: 312 FORMAT: 13x20 |
COLECŢIA: PROZĂ ANUL APARIŢIEI: 2015 NR. PAGINI: 204 FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Cristian Tiberiu Florea
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0850-6
NR. PAGINI: 144
FORMAT: 13x20
AUTOR: Ion Papuc
ISBN: 978-606-49-0318-1
ANUL APARIŢIEI: 2020
NR. PAGINI: 296
FORMAT: 13x20
AUTOR: Dan Iacob |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-664-9 |
NR. PAGINI: 128 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Gaby MICHAILESCU
COLECŢIA: CONVORBIRI, BIOGRAFII, AMINTIRI, CORESPONDENŢĂ
ANUL APARIŢIEI: 2015
NR. PAGINI: 246
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Eugen Blaj
ANUL APARIȚIEI: 2020
ISBN: 978-606-49-0276-4
NR. PAGINI: 564
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Teodora Veress
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0608-3
NR. PAGINI: 210
FORMAT: 13x20
AUTOR: Ion Nicolae Anghel |
ANUL APARIŢIEI: 2019 |
ISBN: 978-606-49-0014-2 |
NR. PAGINI: 466 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR:Victor Cilincă
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0714-1
NR. PAGINI: 368
FORMAT: 13X20
AUTOR: Viorel Savin
TITLU: Gresia albastră (roman holografic) — ediție definitivă, revăzută și adăugită
COLECȚIA: Romanele din B., volumul 1
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0906-0
NR. PAGINI: 702
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Lucian Mocrei REBREAN
COLECŢIA: ESEU ŞI CRITICĂ LITERARĂ, PROZĂ, POEZIE
ANUL APARIŢIEI: 2016
NR. PAGINI: 144
FORMAT: 13x20
AUTOR: Iunona Cruceanu |
ANUL APARIŢIEI: 2019 |
ISBN: 978-606-49-0028-9 |
NR. PAGINI: 402 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Cristina Struțeanu |
ANUL APARIŢIEI: 2020 |
ISBN: 978-606-49-0392-1 |
NR. PAGINI: 232 |
FORMAT: 13x20 |
Autor: ALICE DINCULESCU
ISBN: 978-606-49-0432-4
Colectia: Beletristica
Anul aparitiei: 2021
Nr. pagini: 253
Format: 13X20
AUTOR: Dorin Ivan
ANUL APARIȚIEI: 2018
ISBN: 978-606-711-931-2
NR. PAGINI: 138
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Dan D. Farcaș
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0995-4
FORMAT: 14.5x20.5
NR. PAGINI: 158
Cuvânt-înainte de Gheorghe Păun
AUTOR: Steliana Duliu-Bajdechi
ANUL APARIȚIEI: 2018
ISBN: 978-606-711-939-8
NR. PAGINI: 238
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Vianu Mureșan
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0978-7
NR. PAGINI: 514
FORMAT: 14.5x20.5
Prefață de Christian Crăciun
AUTOR: Mariana SIPOȘ COLECŢIA: CONVORBIRI, BIOGRAFII, AMINTIRI, CORESPONDENŢĂ ANUL APARIŢIEI: 2014 NR. PAGINI: 290 FORMAT: A5 |
AUTOR: Marian Oancea
ISBN: 978-606-49-0468-3
ANUL APARIŢIEI: 2021
NR. PAGINI: 280
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Maria Sinaci
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0482-9
NR. PAGINI: 282
FORMAT: 13x20
AUTOR: Thanas Medi |
ANUL APARIŢIEI: 2020 |
ISBN: 978-606-49-0302-0 |
NR. PAGINI: 336 |
FORMAT: 13x20 |
Traducere din limba albaneza si note de Oana Glasu
AUTOR: Eduard Dorneanu
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0676-2
NR. PAGINI: 96
FORMAT: 13X20
PREFAȚĂ: Carmen Ardelean
PICTURĂ COPERTĂ: Irinel Daniela Iacob
S-ar putea să-ți placă și
31-03-2022
Markela - frumusețe și putere
Am un viciu. Am anumite înclinații filozofice și tot timpul am tentația să mă duc către concept sau să ridic o anumită chestiune din carte către o idee, o structură, s-o înalț undeva. Markela - o carte despre frumusețe, un excelent discurs despre frumusețe. O femeie excepțional de frumoasă, cea mai frumoasă ne spune autorul. Frumusețea întrupată. Se pare că într-o anumită măsură istoria este feminină de la Eva. Ea fiind ispitită, a rămas să ispitească o istorie întreagă. Femeia e ispită prin excelență, dar frumusețea femeii ispitește de fapt. În greaca veche există niște cuvinte care sprijină efectele de frumusețe: pasiune, care e o stare generală și care are drept efect patosul – emoția, suferința, cutremurarea. Frumusețea nu este inertă pe pământ, în cer da, nu se mișcă, dar pe pământ produce efecte. Care sunt acestea? Pasiunea și corelativul ei, acțiunea. Acestea două produc în lumea dimprejurul frumuseții, al Markelei în acest caz, efecte nebănuite. Pentru că frumusețea este de natură dionisiacă, dar și de natură orfeică. Nu lasă lumea în conceptul vechi, ci o ridică, o transformă, o pune într-o stare de patos, de orgie sentimentală. Iubirea, frumusețea modifică lumea din jurul nostru. De aceea se spunea începând cu Dostoievski, că frumusețea va mântui lumea, dar el vorbea, desigur, despre frumusețea creștină. Aici însă este vorba despre frumusețe ca atare, privind-o grecește ca pe o statuie perfectă din antichitate. Ce face Thanas Medi cu femeia aceasta? O plasează într-o ecuație negativă, dificilă și o aduce într-o istorie demonică, a comunismului albanez. Frumusețea este dusă în istorie și i se vede comportamentul, ce se întâmplă în jurul ei. Se îndrăgostesc niște bărbați de ea și încep să sufere, dar nu numai. Tot locul se modifică: „Nevenirea ei deschidea răni în inimă, vărsa otravă în suflet. Fără ea, acele clipe de distracție ar fi fost inutile, nimic n-ar fi avut sens. Totul ar fi fost lipsit de vitalitate și de valoare. Rovina ar fi fost mai uitată ca niciodată în acel colț pierdut de țară, în acel platou nesfârșit. Gardurile – mai încărcate de praf, străzile – mai degradate, iazurile – mai mizerabile, acoperișurile – mai amorțite, oamenii – mai obosiți, noaptea – mai mohorâtă, iar stelele îndepărtate – mai triste, sloganurile în piatră – mai străine, iar citatele de pe pereți – mai lipsite de sens. Încă de la început, serata însăși, ar fi fost apatică, chiar lipsită de frumusețe.”
Iată cât de orfeică, ce forță transformatoare, ce topos nou creează frumusețea, dragostea în cartea aceasta. Frumusețea dă putere unui loc, îl scoate din uitare, din afazia permanentă și îl duce spre un alt nivel, care înseamnă suferință. Aici intervine regimul comunist și atunci se confruntă cele două puteri: puterea dragostei și puterea politică. O lume înstrăinată total, o carte în care nu există cuvântul Dumnezeu, o lume întunecată. Și din perspectiva aceasta este o carte interesantă. În lumea aceasta, frumusețea și dragostea încearcă să trăiască. Totul se sfârșește tragic, aproape că frumusețea nu poate supraviețui într-un regim demonic. Cartea incită la o meditație în care ne regăsim cu viețile noastre, întrucât am trecut și noi pe acolo. Foarte bine, cartea s-ar fi putut numi „Frumusețe și putere”, „Dragoste și putere” . Este foarte interesant exercițiul acesta de plasare în istorie a unei valori superioare, absolute, care este frumusețea. Și tribulațiile, și avatarurile acestei valori. – Cornel NICULAE, eseist