Nuduri - 48 de povești...
AUTOR: Ovidiu IVANCU COLECŢIA: ESEU ŞI CRITICĂ LITERARĂ ANUL APARIŢIEI: 2016 NR. PAGINI: 182 FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Andreea NANU COLECŢIA: ROMAN ANUL APARIŢIEI: 2016 NR. PAGINI: 480 FORMAT: 14,5x20,5 |
Prefață de Antoaneta Ralian, postfață de Irina Petraș.
”Andreea Nanu a avut curajul să scrie o carte frumoasă într-o epocă în care urâtul devine criteriu estetic. Iar prin acest curaj, mergând aproape sfidător împotriva curentului, Ziua cea mai albă
este o carte nu numai profundă, ci și modernă, în sensul în care modernitatea poate fi un fragment al perenității.” (Ana Blandiana)
”Autoarea este o estetă în maniera lui Gaston Bachelard, pasionată să distileze esențe tari din imagini cotidiene. Fiecare pagină devine un turnir al sinesteziilor îndrăznețe care nu frapează imaginația, ci o invită subtil să descopere miracolul, fragmentarul, portretul, detaliul fugitiv, senzația fragilă, adunând totul cu meticulozitatea colecționarului (care se lasă) fascinat de jocurile memoriei.” (Antoaneta Ralian)
”Romanul Ziua cea mai albă este maiestuos, calm, dar plin de forță. Bun venit în literatură, Andreea Nanu!” (Alex. Ștefănescu)
”Romanul Andreei Nanu vine din alte, binecuvântate vremuri narative, fiind o surpriză buimăcitoare în peisajul abraziv al prozei de azi. Sunt convins că lectura lui ar fi făcut deliciul Sburătorului lovinescian, că i-ar fi încântat pe Mihail Sebastian, Anton Holban, Henriette Yvonne Stahl sau Lucia Demetrius. Asta nu înseamnă nicidecum că ar fi defazat, ci doar ex-centric faţă de orizontul actual de aşteptare, atras, acesta, de viciu, erezie, dezabuzare, igrasie sufletească. Este un roman care are nevoie de cititori cu textură morală sănătoasă, croiţi pentru lirism, visare, paseism şi pasiuni culturale, crescuţi într-o lume aptă să priceapă că senzualitatea şi spiritul sunt una, ca muzica şi pictura. Şi mai presus de toate: să accepte că trecutul determină şi fertilizează necontenit prezentul, fie subtil, misterios, fie pătimaş, expansiv. Un roman din dragoste de inefabil.” (Dan C. Mihăilescu)
AUTOR: Ovidiu IVANCU COLECŢIA: ESEU ŞI CRITICĂ LITERARĂ ANUL APARIŢIEI: 2016 NR. PAGINI: 182 FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Viorel Savin
TITLU: Gresia albastră (roman holografic) — ediție definitivă, revăzută și adăugită
COLECȚIA: Romanele din B., volumul 1
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0906-0
NR. PAGINI: 702
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Ada d’Albon
TITLU: Țara de dincolo de bâlci. Exercițiu
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0885-8
NR. PAGINI: 174
FORMAT: 13x20
Prefață de Christian Crăciun
Postfață de Vianu Mureșan
AUTOR:Mircea Pora |
ANUL APARIŢIEI: 2020 |
ISBN: 978-606-49-0338-9 |
NR. PAGINI: 206 |
FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Stelina Păun Cărpușor
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0515-4
NR. PAGINI: 126
FORMAT: 13x20
AUTOR: Ingrid Beatrice Coman-Prodan
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0474-4
NR. PAGINI: 112
FORMAT: 13x20
AUTOR: Vianu MUREȘAN COLECŢIA: ESEU ŞI CRITICĂ LITERARĂ ANUL APARIŢIEI: 2015 NR. PAGINI: 169 FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Emilia Muller |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-577-2 |
NR. PAGINI: 148 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Rafael Iacob
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0710-3
NR. PAGINI: 526
FORMAT: 14.5X20.5
CUVÂNT ÎNAINTE: Doru Căstăian
AUTOR: Ioana Trif |
ANUL APARIŢIEI: 2019 |
ISBN: 978-606-49-0146-0 |
NR. PAGINI: 192 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Magda Ursache
ISBN: 978-606-49-0449-2
ANUL APARIŢIEI: 2021
NR. PAGINI: 228
FORMAT: 13x20
AUTOR: Viorel Savin
TITLU: Cinesunta – fata cu trecutul amputat
COLECȚIE: Romanele din B., volumul 4
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0903-9
NR. PAGINI: 324
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Leonard Oprea |
ANUL APARIŢIEI: 2016 |
ISBN: 978-606-711-441-6 |
NR. PAGINI: 416 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Tudor Călin Zarojanu
ISBN: 978-606-49-0158-3
ANUL APARIŢIEI: 2019
NR. PAGINI: 162
FORMAT: 13x20
AUTOR: Corinne Desarzens
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-1026-4
NR. PAGINI: 144
FORMAT: 13x20
Traducere din limba franceză de Florica şi Jean-Louis Courriol
AUTOR: Dan Iacob |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-664-9 |
NR. PAGINI: 128 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Vasile GOGEA COLECŢIA: ESEU ŞI CRITICĂ LITERARĂ, PROZĂ, POEZIE ANUL APARIŢIEI: 2015 NR. PAGINI: 148 FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Ion Munteanu
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0895-7
NR. PAGINI: 384
FORMAT: 13x20
AUTOR: Stela Iorga |
ANUL APARIŢIEI: 2019 |
ISBN: 978-606-49-0101-0 |
NR. PAGINI: 108 |
FORMAT: 13x20 |
Autor: Malvine Mocenco
ISBN: 978-606-49-0362-4
Anul aparitiei: 2020
Nr. pagini: 280
Format: 23 x 27,5
AUTOR: Ignatie Grecu
TITLU: Stihuri: la unii sfinţi de preste an. Vol. 1: Septembrie-februarie
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-1058-5
NR. PAGINI: 384
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Vasile Iftime
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0748-6
NR. PAGINI: 74
FORMAT: 14.5X20.5
CUVÂNT ÎNAINTE: Ion Pop
AUTOR: Eugen Rotaru
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0555-0
NR. PAGINI: 422
FORMAT: 14,5x20,5
Ilustrații de Ilina Schileru
AUTOR: Lazăr Zăhan |
ANUL APARIŢIEI: 2016 |
ISBN: 978-606-711-561-1 |
NR. PAGINI: 282 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: E.S. Lenghel |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-731-8 |
NR. PAGINI: 216 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Viorel Savin
TITLU: Gresia albastră (roman holografic) — ediție definitivă, revăzută și adăugită
COLECȚIA: Romanele din B., volumul 1
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0906-0
NR. PAGINI: 702
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Andreea Nanu |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-603-8 |
NR. PAGINI: 264 |
FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Andreea NANU COLECŢIA: PROZĂ ANUL APARIŢIEI: 2015 NR. PAGINI: 546 FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Andreea NANU COLECŢIA: PROZĂ ANUL APARIŢIEI: 2014 NR. PAGINI: 398 FORMAT: 15X21,5 cm |
S-ar putea să-ți placă și
04-01-2022
Ziua cea mai albă
Am regăsit în romanul "Ziua cea mai albă" frumusețea astăzi cumva pierdută, a unei lumi spre care tindem în mod natural, calm, în serile în care deziluziile și angoasele timpului prezent, haosul și febrilitatea căutărilor (de sens?) fără sens se diluează fin, eliberându-ne cât să mai putem sorbi un strop de „noi înșine”. Mult timp n-am crezut să mai descoper în literatura noastră așa o cheie – complexă, magică și, în mod neașteptat, la îndemână. O cheie literară și, în același timp, o cheie muzicală, care ne ajută să recreăm portativul vieții obișnuite, spațiul culorilor, al sunetelor – crescânde, apoi descrescânde –, al gândurilor, al sentimentelor ce uneori ne macină în tăcere, alteori ne locuiesc zgomotos, însuflețindu-ne, îmbogățindu-ne fără încetare. O cheie cu care pătrundem firesc într-un spațiu al naturaleții, al amintirilor, al conexiunilor imaginare (de ce nu?) cu „totul” (cu oamenii din trecut, cu copilul de altădată...) – un spațiu mobilat neîntrerupt prin cuvinte de-o frumusețe fără seamăn, ingenuă și caldă. În ciuda ancorării personajelor, locurilor, întâlnirilor sale pe tărâmuri deloc neaflate – călătorim timid de la București la Văleni ori, poate, la Sinaia –, aș asemăna romanul Andreei Nanu cu o pictură fantastică, pe care, oricât ai fixa-o cu privirea, nu reușești să o memorezi mecanic ori să-i epuizezi farmecul. Poveștile de viață se împletesc într-un dans infinit, încântător. Cititorul este astfel atras într-o lume sine initio, sine fine, pe care începe să o exploreze oarecum singur, nestingherit (căci autoarea noastră face povestea atât de curgătoare încât ei, Andreei Nanu, nici nu îi mai simțim prezența). Călătorim cu Anna, Maxim, Letiția, Dan, Lete (Le-te, ce frumos!), ajungem la un moment dat să ne pierdem în povestea lor pentru ca, la final, în mod cu totul și cu totul neașteptat, autoarea noastră să ne transforme din nou în spectatori, în spectatorii unui concert neanunțat de dinainte: „Danse macabre” (Saint-Saëns). Ideea singurătății, a incertitudinii intră în scenă... Intră în scenă trezind emoții puternice în fiecare dintre noi. Noi – cei care am vibrat cuminți de-a lungul romanului în acordurile alese cu grijă și măiestrie de autoarea noastră, deopotrivă compozitor și dirijor. Noi – cei care, la final, suntem invitați să ne reluăm locurile în propriile vieți, de-acum continuând – poate – a reflecta la locurile comune, la ceea ce ne leagă ineluctabil de personajele din carte (singurătatea, incertitudinea?), continuând a visa la frumusețea inefabilă a unei lumi ample. După încheierea primei părți a spectacolului, a Zilei celei mai albe, nu ne rămâne decât să exclamăm: Magnific!